Det är inte sant!!!

Igår när jag kom hem från jbbet vid fyra var dottern jätte grinig och klängig. Min man sa att men hon sov jätte länge middag och hon kan ju inte vara trött igen. Vi 17.30 tiden spydde hon första gången sen fortsatte det heeeela kvällen fram till 23 tiden eller nått.
Vi skulle ge henne lite vätskeersättning var femte minut i 30minuter sen låta henne sova 30minuter då hon var SÅ trött, kändes som rena tortyren men eftersom hon inte hade kissat på närmare 6timmar så blev vi tvugna att göra så annars hade vi nog fått åka in :-(  Hon ville ha mer att dricka och grät, men vi visste ju att om hon får för mycket på en gång så kommer allt ut igen så vi fick försöka trösta henne och sen ge efter ett litet tag mer vätskeersättning. Första omgången spydde hon upp allt, för vi tyckte att vad bra att hon vill ha för innan vägrade hon ersättningen så vi passade på om man säger så, men tji fick vi :-(
  Vid 4 tiden på natten vaknade hon och gallskrek, var väl jätte hungrig då hon inte fått behålla maten på flera timmar innan, en tsk vatten och hon spydde upp allt :-(   Så vi gjorde lite mjölkersättning som de på sjukvårdsrådgivningen tyckte att vi skulle ge henne istället för fullkornsvällingen vi hade hemma. Hon drack 90ml och behöll allt! Skönt! sen somnade hon snabbt om. Lillskruttan.

vid 7.00 tiden vaknade hon och var super hungrig igen åt 90ml och sen var det bara att gå upp, jag kände hur det vände i magen och jag mådde små illa :-(
ringde då direkt jobbet och sa att jag blivit magsjuk, känns skit dumt att vara hemma IGEN!!! var ju hemma hela förra veckan för att jag var dunderförkyld  å feber.
Jag är fortfarande förkyld, ont i halsen och världens hosta. SÅ nu är man hemma med två saker som man är sjuk i :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0