Måste gnälla av mig lite till...

Ibland är jag expert på att gnälla av mig*suck* men vad är då inte bättre att skriva av sig? Istället för att min stackars man ska få lyssna på allt?

Usch på måndag ska man jobba igen, vill verkligen INTE!!! Vore det inte för att vi planerar ett till barn så skulle jag ha bytt jobb på en gång!!! Men vem skulle vilja ha en som planerar barn och försvinner snart?! Och vem skulle vilja anställa en som blivit gravid under "prövotiden"?
Vi har 8månader på oss att jag ska bli gravid sen så måste jag börja om från noll med fp. Och jag som ska gå ner i tid sen när min man varit hemma med dottern! Då kommer jag ju få huur lite fp som helst om jag skulle gå ner i tid och det gått över 8månader. För om man blir gravid innan första barnet är 1år och 9månader får man behålla samma peng som med det barnet och då kan man ju jobba huur lite som helst, men när det gått och man ska få ut så mycket pengar som möjligt ja då gäller det att jobba 100%, och det vill jag Inte.
vi har inte skaffat barn för att sätta dem i ett fack på en förskola. vi funderar tillochmed på att jag ska bli hemma med dottern och ta vårdnadsbidraget :-)
Självklart gör vi allt för våran dotter skull!! jag kommer gå på massa öppna förskolor så dottern får leka av sig och träffa andra barn, träffa mina kompisar som går hemma med barn. Så nog finns det nog alltid Nått att göra :-)

Imorgon ska vi ha det sista kalaset för dottern som fyllt 1år :-) då kommer hennes kompis och hennes kusiner :-)
Men kusinerna tycker inte hon är Så roliga ena skriker bara(är 4år) och den andra är för bebis för henne ;-) (6månader) men hennes kompis är jämngammal och är jätte rolig att va med :D

Nepp nu ska ja zappa runt å se vad de finns för kul på tv och käka godis!!!
Huu skulle gott kunna försöka gå ner de där 5kg,na som finns kvar efter att dottern föddes :S blää, men var finns orken och motivationen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0